7 ویژگی رژیم لاغری اصولی و موثر برای کاهش وزن بدون بازگشت!

رژیم لاغری اصولی

چگونه یک رژیم لاغری اصولی و خوب داشته باشیم؟

همانطور که می دانید رژیم غذایی هر شخص با شخصی دیگر متفاوت است و بستگی به تمرینات ورزشی، برنامه غذایی، سوخت و ساز بدن، شغل و … دارد.

از طرفی به رژیمی، رژیم اصولی گفته می شود که ویژگی های بدن شما کاملا در نظر بگیرد و طبق سیستم بدنی شما طراحی شود.

از همین رو توصیه ما به شما این است که با مراجعه به یک پزشک جراحی لاغری خوب، ابتدا یک رژیم لاغری اصولی و مناسب بگیرید تا وزن شما ثابت شود، سپس عمل جراحی لاغری را انجام دهید.

متاسفانه برخی افراد رژیم لاغری که دیگران گرفته اند را استفاده می کنند. مثلا دختر عموی شما یک رژیم لاغری را امتحان می کند و نتیجه ی خوبی از آن می گیرد.

شما به دلیل گرفتن نتیجه خوب از رژیم لاغری ایشان استفاده می کنید.

اما این کار بسیار اشتباه است و می تواند آسیب ها و مضراتی را برای شما به همراه داشته باشد. چرا رژیم لاغری درست مانند اثر انگشت افراد متفاوت است و برای هر شخص نیز یک رژیم لاغری خاصی وجود دارد.

اما برای داشتن یک رژیم لاغری اصولی و خوب موارد و نکاتی وجود دارند که می توانید با رعایت آن ها به میزان قابل توجهی وزن کم کنید و به وزن ایده ال خود برسید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با ویژگی های رژیم لاغری اصولی آشنا کنیم.

1- در یک رژیم لاغری اصولی غذاهای مورد علاقه شما حذف نمی شوند

برخی افراد وقتی به این موضوع فکر می کنند که با گرفتن رژیم لاغری دیگر نمی توانند غذاهای مورد علاقه خود را میل کنند، از گرفتن رژیم سرد و دلزده می شوند. متاسفانه هم در اکثر رژیم های لاغری حذف غذای مورد علاقه وجود دارد.

اما طی تجربیات به دست آمده، مشخص شده که اکثر افرادی که این گونه رژیم ها را گرفته اند در نهایت با شکست مواجه شدند و نتوانسته اند وزن خود را به خوبی کم کنند.

علت این شکست هم این است از رژیم لاغری اصولی پیروی نکرده اند. در ضمن با حذف وعده های غذایی مورد علاقه، اثر یویو هم هویدا می شود. یویو یعنی فرد رژیم گیرنده بعد از شکست در رژیم با ولع بیشتری شروع به غذا خوردن می کند.

بنابراین اگر یک رژیم لاغری اصولی را انتخاب کنید این مشکلات را نخواهید داشت و هرگز به پرخوری عصبی دچار نمی شوید.

2- رژیم لاغری شما باید در دسترس باشد

متاسفانه برخی رژیم های لاغری شامل مواد غذایی هستند که شرایط را برای شخص رژیم گیرنده دشوار می کنند و آن ها را از غذاهای سفره جدا می کنند. یکی از ویژگی های رژیم غذایی اصولی این است که شما را از نظر مالی در فشار نگذارد و آسان و کم خرج باشد.

هدف از گرفتن رژیم لاغری این است که به شما در رسیدن به وزن ایده ال کمک کند. اما مهم تر این است که سلامت شما در کنار این رژیم حفظ شود و در کنار زیبایی به شما سلامتی هم بیشتری هم بدهد.

بنابراین از یک رژیم لاغری اصولی که آسان و پرهزینه باشد استفاده کنید، و از سلامت خود برای رسیدن به زیبایی چشم پوشی نکنید.

3- ورزش کردن همراه با رژیم لاغری را فراموش نکنید

رژیم لاغری اصولی

ورزش کردن یکی از اصلی ترین ارکان برای رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن اصولی است.

چنانچه در کنار رژیم لاغری اصولی خود، ورزش هم بکنید و تمرینات روزانه داشته باشید می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. ورزش نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود، بلکه به سلامتی شما هم کمک زیادی می کند.

با ورزش می توانید به چربی سوزی خود کمک کنید و شادابی و نشاط را در خود بالا ببرید. ورزش کردن در حین کاهش وزن به شما کمک می کند پوست زیباتر و بهتری داشته باشید و دچار افتادگی و شل شدن پوست خود نشوید.

بنابراین برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از رژیم لاغری اصولی خود بگیرید خوب است که در کنار آن ورزش هم بکنید و تمرینات روزانه داشته باشید.

4- در یک رژیم لاغری اصولی وعده های اصلی نباید حذف شوند

حتما با افرادی مواجه شده اید که یک وعده غذایی خود را حذف می کنند برای اینکه سریع تر وزن کم کنند. مثلا برخی افراد هستند که شب ها شام نمی خورند تا وزن خود را کم کنند. به نظر شما چقدر این کار اصولی و درست است؟

برخی از افراد هیج میان وعده ای را برای خود در نظر نمی گیرند و به صورت غیر اصولی اقدام به کاهش وزن می کنند.

اما متاسفانه این رژیم لاغری اصلا اصولی و صحیح نیست. حذف کردن وعده های غذایی باعث می شود که مقاومت بدن در برابر انسولین افزایش پیدا کند و چربی شکم شما بیشتر از پیش شود.

بنابراین برای داشتن یک رژیم لاغری اصولی و خوب هرگز هیچ کدام از وعده های غذایی خود را حذف نکنید.

5- میزان کربوهیدرات ها را کاهش دهید

رژیم لاغری اصولی

اگر می خواهید لاغر شوید کمتر کربوهیدرات بخورید و اگر می خواهید چاق شوید بیشتر کربوهیدرات بخورید. نقش کربوهیدرات در بدن سوخت رسانی است مخصوصا زمانی که در حال ورزش کردن هستید.

وقتی کربوهیدرات ها با چربی ها به طور همزمان وارد بدن می شوند اول آن ها تجزیه می شوند سپس چربی ها. بنابراین اگر شما میزان کمتری کربوهیدرات مصرف کنید این اجازه را به چربی ها می دهید که سریع تر تجزیه شوند و در واقع بسوزند.

این گونه می توانید هر چه سریع تر لاغر شوید و چربی های خود را آب کنید. در یک رژیم لاغری اصولی روزانه مصرف 100تا 150 گرم کربوهیدرات توصیه می شود. منابع سرشار از کربوهیدرات عبارتند از: سیب زمینی، نان، جو، برنج و … .

6- میزان پروتئین ها را افزایش دهید

مصرف پروتئین کمک شایانی به شما در کاهش وزن می کند. پروتئین ها به عنوان یک درشت مولکول بسیار مغذی و ضروری هستند که می توانند به شما کمک کنند مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

در واقع با مصرف زیاد پروتئین شما کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت و می تواند از عضلات شما هم در حین رژیم لاغری محافظت کند. پس درواقع با مصرف پروتئین شما می توانید از چند جهت به بدن و سلامتی خود کمک کنید.

کسانی که رژیم گیاهخواری دارند مقادیر بسیاری از پروتئین های گیاهی را مصرف می کنند.

در یک رژیم لاغری اصولی اصل بر این است که روزانه به ازای هر کیلوگرم وزن خود حدودا 2 گرم پروتئین مصرف کنید. علاوه بر این وقتی همزمان در حال کم کردن وزن خود هستید و میزان کالری دریافتی خود را کاهش داده اید، ماهیچه های شما همچنان قوی می مانند و نه تحلیل نمی روند.

چرا که پروتئین ها به ماهیچه سازی بدن هم کمک بسیار زیادی می کنند. بنابراین حتما در طی روز مواد غذایی دارای پروتئین از جمله لوبیا، مرغ، ماهی سالمون، گوشت و … استفاده کنید.

7- در طول روز آب زیادی بنوشید

رژیم لاغری اصولی

آیا می دانید که نوشیدن آب هم می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند؟

یکی از ویژگی های رژیم غذایی اصولی است این است که شما در طول روز بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

وقتی آب کافی مصرف نکنید بدن شما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرد و در نهایت شما میل به خوردن غذا دارید. پس حتما سعی کنید کنار خود همیشه یک قمقمه آب داشته باشید تا همیشه در خاطرتان باشد که آب بنوشید.

نوشیدن آب و عدم نیاز بدن شما به آب، می تواند میزان کالری های دریافتی بدن شما را کاهش دهد.

عوارض پیروی از رژیم لاغری غیر اصولی و کاهش وزن سریع

متاسفانه رژیم های غیر اصولی می توانند مضرات بسیاری را به همراه داشته باشند. ریزش مو شایع ترین عارضه رژیم لاغری غیر اصولی است. افتادگی و شل شدن پوست، کمبود انواع ویتامین ها، سوء هاضمه، یبوست، تیره و کدر شدن پوست صورت و … از جمله مشکلات و عوارض نداشتن رژیم لاغری اصولی است.

سخن پایانی

نکته قابل توجه در داشتن یک رژیم لاغری اصولی این است که به طور ناگهان و در عرض مدتی کوتاه منجر به کاهش وزن شما نشود.

مسلما شما یک شبه یا یک هفته ای چاق نشده اید که اکنون یک شبه یا یک هفته ای بخواهید لاغر شوید. کاهش وزن هم نیازمند یک پروسه تقریبا طولانی مدت است که اگر به صورت اصولی انجام نشود بازگشت خواهد داشت.

افرادی که به صورت غیر اصولی رژیم لاغری می گیرند چربی سوزی نمی کنند، بلکه آب بدن خود را از دست می دهند و باعث از بین رفتن و تحلیل ماهیچه ها می شوند.

بنابراین با تغییر سبک زندگی خود و رعایت یک سری نکات کلیدی که بالاتر گفته شد، به طور اصولی به کاهش وزن خود کمک کنید.

    4.7/5 - (4 امتیاز)

    بدون نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدیدترین مقالات