فشار خون نرمال

فشار خون

در طول روز و عمر هر فرد ميزان فشار خون متغير است. به طوري كه در زمان فعاليت، فشارخون افزايش مي يابد و هنگام استراحت افت مي كند اما در افراد بيمار حتي در زمان استراحت نيز فشارخون از حد طبيعي بالاتر و يا پايين تر است.

معنای اعداد روی دستگاه فشار خون چیست؟

دو عدد وجود دارد. اولین ، یا “بالا” ، فشار خون سیستولیک شما است. فشار دوم یا “پایین” فشارخون دیاستولیک است.دانستن هر دو مهم است و می تواند زندگی شما را نجات دهد.

فشار خون

عدد سیستولیک به چه معناست؟

وقتی قلب شما می تپد ، خون را از طریق عروق به سمت دیگر بدن فشرده وفشار می دهد. این نیرو به آن رگهای خونی فشار وارد می کند و این فشار خون سیستولیک شما است.

در اینجا نحوه درک شماره سیستولیک شما وجود دارد:

عادی: زیر 120
مرتفع: 120-129
مرحله 1 فشارخون بالا (فشار خون بالا نیز نامیده می شود): 130-139
فشارخون مرحله 2: 140 یا بیشتر
بحران فشارخون: 180 یا بیشتر. با اورژانس تماس بگیرید.
عدد فشارخون دیاستولیک به چه معناست؟
قرائت دیاستولیک یا همان عدد پایانی ، فشار در شریان ها است که قلب بین ضربان ها استراحت می کند. این زمانی است که قلب از خون پر می شود و اکسیژن می گیرد.

معنای عدد دیاستولیک؟

عادی: کمتر از 80
فشار خون مرحله 1: 80-89
فشار خون مرحله 2: 90 یا بیشتر
بحران فشارخون: 120 یا بیشتر. با اورژانس تماس بگیرید.

حتی اگر تعداد دیاستولیک شما نرمال باشد (کمتر از 80) ، اگر میزان سیستولی 120-129 باشد ، می توانید فشارخون بالا داشته باشید.

محدوده فشار خون طبیعی تا غیرطبیعی

اگر فشارخون طبیعی دارید ، فشارخون شما کمتر از 80/120 است. برای ادامه این کار ، از یک سبک زندگی فعال و رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

آیا فشارخون شمادر هر دو سطح سیستولیک و دیاستولیک بیش از حد طبیعی است؟  به طور معمول پزشک شما می خواهد بیش از یک بار فشارخون را قبل از تشخیص فشارخون بالا انجام دهد.درمان ها شامل تغییر در سبک زندگی هستند و اگر این کافی نیست ، ممکن است شامل داروها نیز باشد.

تغییر در سبک زندگی:

  1. کاهش سدیم:از پزشک خود بپرسید که میزان سدیم روزانه شما باید چقدر باشد. میزانم نمک محصولات غذایی را حتما بخوانید.
  2. ورزش: بیشتر مطالعات نشان می دهد که با انجام 3–4 جلسه در هفته ، هر جلسه 40 دقیقه ، تمرین هوازی (نوعی که قلب شما را تندتر می کند) فواید دارد.
  3. از دست دادن وزن: اگر اضافه وزن دارید. می توانید انتظار داشته باشید که برای هر کیلو از دست رفته حدود 1 نقطه از اعداد سیستولیک و دیاستولیک خود را کم میکنید.
  4. داشتن یک رژیم غذایی سالم و خوشمزه: که شامل سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار ، لبنیات کم چرب ، مرغ ، ماهی و مرغ را دوست دارد.
  5. مصرف الکل را ممنوع کنید

    Rate this post

    بدون نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدیدترین مقالات