دوره نقاهت جراحی مینی پای پس چگونه است؟ (نکاتی که باید رعایت شوند)

دوره نقاهت عمل مینی بای پس

امروزه به دلیل کم تحرکی و افزایش غذاهای فست فودی چاقی و اضافه وزن شیوع بسیاری پیدا کرده است. اگر شما انواع روش های لاغری مانند رژیم و ورزش را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید و یا بازگشت داشته اید و بخاطر چاقی دچار بیماری هایی چون فشار خون و دیابت شده اید جراحی لاغری روش مناسبی است برای اینکه به وزن ایده آل برگردید و بیماری هایتان کاهش پیدا کند‌. یکی از انواع جراحی های لاغری عمل مینی بای پس معده است. نکته ی بسیار مهم که بعد از این جراحی باید به آن توجه کرد دوره نقاهت عمل مینی بای پس است زیرا توجه به آن اثر بخشی جراحی را افزایش می دهد.

این جراحی مانند سایر جراحی های لاغری دیگر مثل اسلیو و بای پس و ساسی بای پس مشتری های خاص خودش را دارد.

اگر شما طبق شرایط جسمی تان تصمیم گرفته اید جراحی مینی بای پس را انجام دهید یا انجام داده اید اکنون می خواهید اطلاعاتی درباره دوره نقاهت عمل مینی بای پس و زمان بهبودی بعد از جراحی مینی بای پس معده و مدت زمان بستری در بیمارستان و میزان و زمان درد و وضعیت بخیه ها بعد از جراحی داشته باشید. برای دانستن تمام این نکات در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی مینی بای پس معده چیست؟

برای اینکه بدانید جراحی مینی بای پس معده چیست، در ابتدا باید با عمل بای پس آشنا شوید. در این عمل بای پس حجم معده به دو قسمت تقسیم می‌شود و همچنین معده به روده کوچک متصل می‌شود و غذا مسیر کمتری را در طول معده طی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این عمل ، می‌توانید مقاله عمل بای پس کلاسیک را بخوانید.

این جراحی همان عمل بای پس معده است با این تفاوت که پیوند روده ای کمتری در این جراحی انجام می شود. به همین دلیل این جراحی نسبت به بای پس سبک تر و عوارضش کم تر است. به این صورت که بیشتر حجم معده از بدن خارج شده و روده ی کوچک به معده متصل می شود.

در این جراحی نسبت به بای پس معده به دلیل اینکه پیوند روده ای کمتری انجام می شود دوره نقاهت عمل مینی بای پس معده و زمان بهبودی بعد از عمل مینی بای پس معده بسیار کاهش پیدا می کند.

جراحی مینی بای پس معده

دوره نقاهت جراحی مینی بای پس

دوره نقاهت عمل مینی بای پس معده و زمان بهبودی بعد از عمل مینی بای پس معده بسیار کوتاه شده است. زیرا اکنون این جراحی به شیوه لاپاراسکوپی انجام می شود به همین دلیل بیمار اذیت و درد کمتری را بعد از جراحی نسبت به شیوه های قدیمی جراحی باز تجربه می کند.

دوره نقاهت جراحی مینی بای پس معده به مدت یک تا دوهفته می باشد. بسیاری از افراد بعد از یک هفته به کارهای روز مره خود بازمی گردند و بعد از دوهفته می توانند فعالیت های ورزشی خود را ادامه دهند.

کنترل درد بعد از جراحی مینی بای پس

درد بعد از جراحی مینی بای پس به چه میزان و تا چه زمانی ادامه دارد؟

امروزه به علت اینکه این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می شود بیمار درد بسیار کمتری را نسبت به جراحی های گذشته تجربه می کند.

در گذشته به علت اینکه جراحی ها به صورت باز بود بیمار درد بیشتری را متحمل می شد. اما امروزه به دلیل اینکه این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می شود بسیار راحت تر است.

به همین دلیل در گذشته بیمار دوره نقاهت طولانی تری را می ‌گذارند اما امروزه دوره نقاهت عمل مینی بای پس و دوره بهبودی بعد از جراحی مینی بای پس معده بسیار کوتاه تر شده است. بعد از جراحی مینی بای پس به مقدار کمی شکم درد خواهید داشت مخصوصا در قسمت هایی که برش هایی روی شکم شما داده شده است اما به دلیل اینکه این جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود بیمار درد کمتری را متحمل می شود.

این درد ها مخصوصا موقع حرکت کردن تان بیشتر می شود اما کاملا قابل تحمل است و برای بیمار خیلی آزار دهنده نیست اما نکته مهمی که وجود دارد این است که می توان این درد ها را با دارو کنترل کرد.

مدت زمان بستری ماندن بیمار در بیمارستان بعد از جراحی مینی بای پس

بیمار بعد از جراحی به مدت یک شب در بیمارستان بستری شده و فردای آن روز مرخص می شود. اما تعداد کمی از بیماران بعد از جراحی به دلیل شرایط جسمی یشان باید در آی سی یو بستری شوند.

دوره نقاهت جراحی بای پس معمولا به مدت یکی دو هفته طول می کشد. اما در بسیاری از افراد زمان بهبودی بعد از عمل مینی بای پس معده به مدت یک هفته می باشد که بعد از آن می توانند به سر کار و کلاس بازگردند و بعد از دوهفته می توانند فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرند. اما باید بدانید خستگی و ضعف به مدت دوتا چهار هفته کاملا طبیعی است. اما می توانید با استفاده از خوراکی ها و دارو های تقویتی این ضعف ها را کاهش داده و بعد از مدتی به طور کامل برطرف نمایید.

بهبودی بعد از عمل مینی بای پس معده

وضعیت بخیه ها بعد از جراحی مینی بای پس

یکی از مسایل مهمی که بیماران درباره آن نگرانی دارند وضعیت بخیه ها بعد از جراحی است. اما درباره این موضوع نگران نباشید زیرا به زودی بخیه ها بهبود میابد.

در جراحی مینی بای پس بخیه هایی که به دلیل پیوند روده به معده انجام شده است به مدت دو ماه طول می کشد تا به طور کامل جوش خورده و استحکام پیدا کند. بخیه های شکمی هم به دلیل اینکه برش های کوچکی هستند به زودی جوش می خورند. بسیاری از افراد دوره نقاهت عمل مینی بای پس را در واقع بعد از جوش خوردن بخیه ها می دانند.

نکته پایانی

در پایان اگر شما هم جز دسته از افرادی هستید که از عوارض چاقی رنج می برید و به دنبال این هستید جراحی لاغری انجام دهید وتصمیم تان را به صورت جدی گرفته اید که جراحی مینی بای پس را انجام دهید.

اکنون علاقه دارید اطلاعاتی را درباره دوره نقاهت جراحی مینی بای پس و زمان بهبودی بعد از عمل مینی بای پس معده به دست آورید می توانید برای مشاوره و انجام این جراحی به شماره های موجود در سایت دکتر محمود حیدری متخصص و جراح لاغری مراجعه فرمایید.