بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان کیست؟

بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان

 

فهرست این مقاله

بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان

اگر از عوارض جسمی و روحی چاقی رنج می برید و در شهر زیبای کاشان زندگی می کنید ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم را با کمترین زحمت بگیرید. نیازی نیست برای ویزیت و عمل لاغری چندین بار تا تهران بروید. ما در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان و ملاک های تشخیص بهترین پزشک جراح لاغری آشنا کنیم.

قبل از تصمیم در رابطه با هرگونه جراحی و اقدام برای انتخاب بهترین دکتر عمل چاقی در کاشان، بهتر است در رابطه با مشکل چاقی و اینکه آیا عمل جراحی گزینه مناسبی برای درمان مشکل چاقی شما هست یا خیر گفتگو کنیم. در صورتی که احتمال دادید نیاز به جراحی چاقی داشته باشید، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین دکتر را، آن هم در شهر خودتان، پیدا کنید. پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

معضل چاقی

متاسفانه در عصر جدید شاهد افراد زیادی هستیم که از چاقی و اضافه وزن خود رنج می برند و به دنبال راهی ایمن و مطمئن برای درمان چاقی هستند. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های نوین بسیاری وجود دارد که به این افراد در رسیدن به وزن ایده آل کمک کنند.

یکی از این روش ها، عمل جراحی لاغری است. جراحی لاغری یک روش بسیار سریع و کاربردی برای لاغری است و برای اشخاصی که اضافه وزن زیادی دارند گزینه مناسبی است. چاقی می تواند مضرات بسیاری از جمله بیماری های آپنه خواب، دیابت، فشار خون و … را به همراه داشته باشد و در زندگی روزمره افراد اختلال وارد کند.

بنابراین اگر از معضل چاقی رنج می برید هر چه سریع تر اقدام به درمان آن کنید تا از بیماری ها و سکته های قلبی هم پیشگیری کنید.

به چه کسی چاق می گویند؟

 

مشکلات چاقی
مشکلات چاقی

شاید پیش خود فکر کنید که هر فردی که شکم بزرگی دارد و شکم او جلو است چاق است. در واقع چاقی تعاریف متفاوتی دارد. پزشکان به کسانی که اضافه وزن بیش از ۱۵٪ دارند چاق می گویند.

اما با ارزیابی شاخص توده بدنی (BMI) می توانیم تخمین بزنیم که آیا شخص چاق است یا خیر؟ به طور کل زمانی که میزان چربی در بدن بیش از حد طبیعی شود و شخص دارای وزن ایده آلی نباشد، گفته می شود که وی چاق است.

می توانید BMI خود را در همین سایت محاسبه کنید. اگر از مرورگر استفاده می کنید از منوی سمت چپ صفحه استفاده کنید. اگر از گوشی استفاده می کنید در منوی بالای صفحه گزینه BMI را لمس کنید.

اما آیا هر فردی که چاق است می تواند عمل جراحی لاغری را انجام دهد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

عمل جراحی چاقی چقدر از وزن را کم می کند؟

حتما برایتان سوال شده که اگر عمل جراحی چاقی را انجام دهم،

چقدر از وزنم را از دست می دهم؟ چقدر لاغر می شوم؟

در پاسخ به این سوال بابد بگوییم که میزان کاهش وزن در هر فردی متفاوت است و بستگی دارد که چه روشی از جراحی چاقی را انجام داده باشد، اسلیو معده، مینی بای پس معده، بالون معده و …

اما به طور کلی می توان گفت بیماران می توانند انتظار کاهش وزن بین ۶۶ تا ۸۰ درصد را، طی مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه داشته باشند و تا حد زیادی به وزن ایده آل خود نزدیک شوند.

البته موارد بسیاری هم در این روند موثر هستند که در سطر های بعدی به آن ها می پردازیم.

علت چاقی چیست؟

بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان
بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان

آیا می دانید علت چاقی چیست؟

چه چیزی باعث شده تا شما به قدری اضافه وزن بگیرید که نیاز به جراحی چاقی داشته باشید.

دانستن علت چاقی به شما کمک می کند که دیگر کارهایی که پیش از انجام جراحی چاقی انجام می دادید را تکرار نکنید و بدانید که چه عواملی موجب چاقی و اضافه وزن شما شده، تا از آن ها دوری کنید.

1. دریافت کالری بالا

یکی از علت های چاقی دریافت کالری بیش از اندازه است. هر غذایی که در طول روز مصرف می کنید دارای کالری است و زمانی که این کالری ها بیش از حد دریافت می شوند به چربی تبدیل شده و باعث چاقی می شوند. بنابراین یکی از اولین کارهایی که باید بعد از جراحی چاقی بکنید این است که غذاهایی با کالری کم، ولی مفید را مصرف کنید.

2. سبک زندگی ناصحیح

علت دیگر چاقی در سبک زندگی شما معنا می شود.

اگر در طول روز فعالیت کمی دارید و مدام در حال مصرف غذاهای چرب و با کالری زیاد و ناسالم هستید بدانید که مکررا به چاقی خود کمک می کنید.

3. دلایل ارثی

از دیگر علت های چاقی می توان به وراثت و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

شما ژن های قبلی را دریافت می کنید. بنابراین اگر پدر و مادر شما یا اقوام شما دارای اضافه وزن زیاد هستند، احتمالا شما هم فردی چاق خواهید بود و استعداد چاقی را دارید.

4. خواب ناکافی

آیا می دانستید که داشتن خواب ناکافی هم در چاقی موثر است؟ تغییرات هورمونی ناشی از خواب ناکافی می تواند علتی بر افزایش اضافه وزن شما باشد.

5. مصرف برخی داروها

در مواقعی هم مصرف داروها و برخی بیماری ها منجر به چاقی و نیاز به جراحی چاقی در شما می شود.

سندرم کوشینگ یک نوع بیماری است که فعالیت های روزانه شما را کاهش می دهد و موجب چاق شدن شما می شود. مصرف داروهایی چون ضد افسردگی، استروئیدی، دیابت و … هم چاقی را به همراه دارد.

6. عوامل محیطی مثل استرس

دیگر علت چاقی هم می تواند عوامل محیطی و فشارهای روانی را مورد هدف قرار هد.

افرادی که در شرایط استرس زا و تنش قرار می گیرند، معمولا پرخوری می کنند و مدام در حال خوردن هر غذایی که در دسترشان باشد، هستند. این افراد هم به چاقی مبتلا می شوند.

به طور کلی اگر علت های چاقی را بدانید و مراقب آن ها باشید، شاید هیچ گاه به جراحی چاقی نیاز پیدا نکنید.

اما معمولا افرادی که مدت ها سبک زندگی ناسالمی را دنبال کرده اند که باعث چاقی آن ها شده، تغییر سبک زندگی برایشان بسیار سخت است و بهترین راه چاره، همان عمل جراحی چاقی است که باید نزد بهترین دکتر جراحی چاقی انجام شود، تا بتوانند نتیجه مطلوبی را بگیرند.

چاقی چه خطراتی دارد؟

بهترین دکتر جراح عمل چاقی در کاشان
بهترین دکتر جراح عمل چاقی در کاشان

آیا می دانید که چاقی چه خطرات و مضراتی را به همراه دارد؟

خطرات و مضرات چاقی کم نیستند و برای رهایی و در امان ماندن از این خطرات بهتر است هر چه سریع تر، بهترین دکتر جراح را در شهر خودتان کاشان پیدا کنید و با بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان راهنمایی بخواهید.

پزشک شما را راهنمایی می کند که آیا عمل جراحی گزینه مناسبی برای شما است یا خیر؟ البته اگر مشکل شما با رژیم غذایی یا ورزش قابل حل باشد، نوبت به عمل جراحی نخواهد رسید. در غیر این صورت بهتر است در اسرع وقت جراحی انجام دهید تا از خطرات چاقی برای سلامتی خود جلوگیری کنید.

خطرات چاقی عبارتند از بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی و حمله مغزی، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک، چربی خون غیر طبیعی، مشکلات تنفسی در خواب، سرطان، آرتروز، سنگ کیسه صفرا، مشکلات باروری، سندرم OHS. متاسفانه خطرات و مضرات چاقی به قدری زیاد و نگران کننده است که می تواند سلامت و تندرستی افراد چاق را به طور کامل نشانه گیرد. بنابراین هر چه سریع تر به فکر رهایی از خطرات چاقی باشید.

آیا راه های درمان چاقی را می دانید؟

جراحی چاقی یکی از درمان های چاقی است، اما نه اولین راه. شما پیش از جراحی چاقی باید ابتدا راه های دیگر را امتحان کنید و در صورت نتیجه ندادن جراحی چاقی را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان را پیدا کنید و نظر تخصصی او را در این رابطه جویا شوید. ممکن است بتوانید با رژیم یا ورزش بتوانید به وزن سالم و مطلوب خود برسید.

1. رژیم غذایی

اولین راه این است که به رژیم غذایی خود دقت کنید.

سعی کنید در اولین مرحله سبزیجات و میوه های تازه را جایگزین مواد خوراکی مضر و پر کالری کنید. ریزه خواری کنید. یعنی در طول روز تعداد وعده های غذایی زیاد ولی کوچک بخورید. ریزه خواری کمک می کند که شما گرسنه نمانید و در عین حال غذاهایی با کالری خوب دریافت کنید.

همچنین بهتر است نوشیدنی های ناسالم را کنار بگذارید. نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه بسیار مضر هستند و دارای قند زیادی می باشند.

مصرف قند زیاد هم منجر به چاقی می شود. بنابراین بهتر است آبمیوه های طبیعی را جایگزین این نوشیدنی ها کنید.

2. ورزش

فعالیت های بدنی خود را افزایش دهید. در روز کمی پیاده روی کنید. اگر فردی فعال نبوده اید بهتر است آهسته آهسته فعالیت بدنی خود را زیاد کنید تا خسته نشوید.

3. جراحی چاقی

راه دیگر لاغری، جراحی چاقی است. اگر تمام موارد بالا را انجام دادید و موفق به کاهش وزن نشدید، بهترین راه این است که عمل جراحی چاقی را انجام دهید.

جراحی چاقی آخرین اما سریع ترین روش برای کاهش وزن و مقابله با بیماری های ناشی از چاقی است.

جراحی لاغری چیست؟

ملاک های انتخاب بهترین جراح چاقی در کاشان
ملاک های انتخاب بهترین جراح چاقی در کاشان

اکنون که تصمیم گرفته اید جراحی لاغری را انجام دهید، چه اطلاعاتی از آن در دست دارید؟ آیا می دانید در جراحی چاقی دقیقا چه اتفاقی می افتد و چگونه این جراحی به کاهش وزن و لاغری شما منجر می شود؟

جراحی چاقی یا جراحی لاغری یا باریاتریک روشی است که به شما در کاهش وزن کمک می کند. در جراحی لاغری آرایش سیستم گوارشی شما تغییر می کند.

در نتیجه ی این تغییر شما مواد غذایی کمی را مصرف می کنید. بدن شما یا عمده ی مواد غذایی دریافت شده را هضم نمی کند و به طور کامل دفع می کند. و یا جذب مواد غذایی را کاهش می دهد. در واقع در هر صورت شما دیگر قادر نیستید مانند گذشته مقدار زیادی غذا بخورید و خیلی زود سیر می شوید.

اما انواعی از روش های جراحی چاقی هستند که می توانند جذب مواد را توسط بدن کاهش دهند، یا غذاهایی که وارد بدن می شوند را به طور مستقیم دفع کند و اجازه ای به هضم و جذب آن ندهند.

و اما جراحی چاقی تنها با یک روش انجام نمی شود. بلکه دارای روش های متفاوتی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انواع روش های جراحی لاغری

امروزه جراحی های لاغری در دنیا رواج بسیاری پیدا کرده و بسیاری از افراد روش های جدید جراحی لاغری را انتخاب می کنند که ایمنی بالاتری دارند و کاملا استاندارد هستند.

روش بای پس معده و اسلیو معده دو روش استاندارد و رایج جراحی معده هستند. در این بخش قصد داریم تمام روش های جراحی چاقی را برای شما عنوان کنیم.

۱- عمل اسلیو معده

بهترین جراح چاقی در کاشان کیست؟
بهترین جراح چاقی در کاشان کیست؟

در این عمل بخش زیادی از معده شما برداشته می شود. این بخش از معده که برداشته می شود دارای هورمون گرسنگی است.

در نتیجه شما دیگر مانند سابق احساس گرسنگی نمی کنید چرا که هورمون های گرسنگی خود را به طور عمده از دست داده اید و هر بار احساس گرسنگی کمی دارید تا کمتر غذا بخورید. بخش کوچک و باقیمانده معده به شکل آستین یا موز دوخته می شود و حدود ۲۰٪ از کل معده اولیه خود را دارا هستید.

۲- عمل بای پس معده

عمل بای پس معده نزد بهترین دکتر جراح چاقی در کاشان
عمل بای پس معده نزد بهترین دکتر جراح چاقی در کاشان

عمل بای پس معده نسبت به روش های دیگر جراحی لاغری پیچیدگی بیشتری دارد و علاوه بر معده، روده هم درگیر می شود.

اما این عمل استانداردترین روش جراحی چاقی محسوب می شود. در این عمل بخش کوچکی از معده بریده می شود و یک معده کوچک جدید ایجاد می شود. قسمت پایینی روده هم بریده می شود و بخش کوچک معده، به این قسمت از روده متصل می شود.

در نتیجه بخش عمده ی معده و ابتدای روده باریک که محل جذب مواد غذایی است را از مسیر گوارش خارج می کنیم.

در این روش غذاهایی که مصرف می کنید وارد بخش کوچکی از معده می شوند و از آنجا مستقیما وارد روده می شوند و هیچ جذبی توسط ابتدای روده باریک صورت نمی گیرد.

در نهایت شما میزان کمتری غذا می خورید و حجم کمی از غذا در معده جای می گیرد (چون معده شما بسیار کوچک شده) و همینطور جذب مواد غذایی کاهش میابد. از همین رو بعد از عمل شما باید مادام العمر از مکمل ها و ویتامین ها استفاده کنید تا بدنتان با کمبود مواد مغذی مواجه نشود.

۳- عمل مینی بای پس معده

عمل مینی بای پس با بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان
عمل مینی بای پس با بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان

این عمل نسبت به عمل بای پس معده فرم آسان تری دارد. در واقع مینی بای پس، شکل آسان شده عمل بای پس معده می باشد. اما عمل مینی بای پس معده هم به قدر زیادی منجر به کاهش وزن می شود.

در عمل مینی بای پس معده بخشی از معده بریده می شود و بدون اینکه برشی در روده ایجاد شود، معده بریده شده را به روده اتصال می دهند. در واقع در این عمل فقط یک دوخت و دوز وجود دارد آن هم دوختن معده است.

اما روده بریده نمی شود و همان معده کوچک جدا شده به روده باریک متصل می شود.

بعد از انجام این عمل سوخت‌وساز بدن شما بیشتر می‌شود و علت آن هم این است که چون غذا مسیر کمتری را در معده طی کرده است، پس کالری کمتری هم جذب بدن خواهد شد؛ بدن برای اینکه انرژی مورد نیازش را به‌دست آورد، شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند. در مقاله عمل بای پس کلاسیک، از سیرتاپیاز این عمل را برای شما بازگو کرده‌ایم. اگر دوست دارید در مورد عمل بای پس بیشتر بدانید، خواندن آن را از دست ندهید.

بعد از انجام این عمل سوخت‌وساز بدن شما بیشتر می‌شود و علت آن هم این است که چون غذا مسیر کمتری را در معده طی کرده است، پس کالری کمتری هم جذب بدن خواهد شد؛ بدن برای اینکه انرژی مورد نیازش را به‌دست آورد، شروع به سوزاندن چربی‌ها می‌کند. در مقاله عمل بای پس کلاسیک، از سیرتاپیاز این عمل را برای شما بازگو کرده‌ایم. اگر دوست دارید در مورد عمل بای پس بیشتر بدانید، خواندن آن را از دست ندهید.

در عمل مینی بای پس معده حدودا ۲۰۰ سانتی متر از روده را از مسیر گوارش خارج می کنیم اما در عمل بای پس معده ۱۰۰ سانتی متر از روده از مسیر گوارش خارج می شود.

۴- بالون معده

بالون معده با بهترین دکتر عمل جراحی چاقی در کاشان
بالون معده با بهترین دکتر عمل جراحی چاقی در کاشان

بالون معده وسیله ای است که با مایعات کاملا بی خطر پر شده و وارد معده می شود.

این بالون باید توسط یک پزشک دوره دیده و متخصص با دستگاه آندوسکوپ وارد معده شود.

این بالون تا مدت مشخصی داخل معده می ماند و زمانی که در معده قرار دارد حجم زیادی از معده را اشغال می کند تا شخص کمتر غذا بخورد. در واقع با اشغال کردن بخشی از معده باعث کمتر شدن حجم معده می شود.

اما بالون معده عوارض بسیار زیادی دارد و روشی منسوخ شده است.

بسیاری از افراد که با روش بالون معده وزن خود را کاهش می دهند، رضایت کافی را از این روش نداشته اند. بنابراین روش های جراحی چاقی که پیش تر گفتیم، روش های بهتری برای کاهش وزن هستند.

برای انتخاب نوع عمل خود حتما با بهترین دکتر عمل جراحی چاقی در کاشان مشاوره کنید.

۵- باندینگ معده

باندینگ معده با بهترین جراح عمل چاقی در کاشان
باندینگ معده با بهترین جراح عمل چاقی در کاشان

باندینگ معده یا همان حلقه گذاری معده یکی دیگر از روش های جراحی چاقی است که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش یک حلقه از جنس سیلیکون به دور قسمت فوقانی معده قرار داده می شود. این حلقه توسط وسیله ای به نام لاسپراسکوپ قرار داده می شود.

بعد از گذاشتن حلقه، پزشک متخصص محفظه های ریزی در زیر پوست قرار می دهد که بتوان از طریق این محفظه ها به داخل حلقه تزریقاتی انجام داد و حلقه را تنگ تر کرد. در این صورت حجم معده کاهش میابد و مقدار کمی غذا را در خود جای می دهد.

در نتیجه شخص زود احساس سیری می کند و لاغر می شود.

این روش هم چندان مورد تایید قرار نگرفته و عوارض بسیاری را به همراه دارد. بنابراین توصیه می شود با توجه به عوارض بد و جبران ناپذیری که دارد، مورد استفاده قرار نگیرد.

۶- پیکر تراشی

بهترین دکتر جراح چاقی در کاشان
بهترین دکتر جراح چاقی در کاشان

در این روش تنها چربی های اضافه که در بدن هستند خارج می شود و شخص میزان زیادی از چربی های اضافه بدن خود را از دست می دهد.

در واقع با جراحی معده سر و کار ندارد. البته پیکر تراشی برای افرادی مناسب است که اضافه وزن زیادی ندارند.

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها یا همان BMI بالای ۳۵ دارند نمی توانند پیکر تراشی را انجام دهند و بهتر است از روش های جراحی چاقی اسلیو و بای پس معده استفاده کنند.

۷- پلیسه معده

 

پلیسه معده با بهترین جراح لاغری در کاشان
پلیسه معده با بهترین جراح لاغری در کاشان

این روش کم تهاجمی ترین روش جراحی چاقی است. در این عمل مانند بالون معده یا باندینگ معده هیچ شیء خارجی داخل معده قرار داده نمی شود و مانند اسلیو معده هم بخشی از معده بریده نمی شود.

از طرفی مانند بای پس معده به روده ها کاری ندارد و فقط معده را درگیر می کند. این روش بازگشت پذیر است.

در این روش بخش هایی از لایه های معده دوخته می شوند و بخیه زده می شوند. از این طریق حجم معده کاهش میابد و مقدار غذایی که می خورید کمتر می شود.

اما این روش هم مانند دیگر روش ها عوارض و مزایایی را به دنبال دارد و فقط برای افرادی که BMI بالای ۴۰ دارند مناسب است.

۸- سوئیچ اثنی عشر

در این روش از جراحی، عمل اسلیو معده هم دخیل است. به این صورت که ابتدا توسط عمل اسلیو، بخش زیادی از معده برداشته می شود، سپس بخش زیادی از روده کوچک را جراحی می کنیم. در این روش مجرای صفرا و روده منحرف می شود.

در نتیجه فرد مواد مغذی مانند پروتئین ها و ویتامین ها را کمتر جذب می کند و بخشی از مواد غذایی بدون هضم، دفع می شوند. کاربردهای این عمل بسیار کم است و می تواند عوارضی مانند سوء تغذیه را به همراه داشته باشد.

این عمل فقط برای افرادی که دارای BMI بالای ۵۰ هستند مناسب است. اما به طور کل به دلیل عوارض و خطرات زیادی که دارد توصیه نمی شود و روش های جدید جراحی چاقی مانند بای پس معده گزینه بهتری به شمار می آیند.

روش لاپاروسکوپی چگونه انجام می شود؟

انتخاب بهترین جراح عمل چاقی در کاشان
انتخاب بهترین جراح عمل چاقی در کاشان

امروزه برای انجام جراحی چاقی از روشی نوین و بهتر به نام جراحی لاپاروسکوپی استفاده می شود. در این روش دیگر مانند سابق کل شکم باز نمی شود و تنها با چند برش کوچک و جزئی عمل جراحی لاغری انجام می شود.

در این روش با توجه به نوع روش جراحی بین ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم ایجاد می شود. این عمل سرپایی است و در آن بیهوشی عمومی انجام می گیرد. البته در مواردی بی حسی موضعی انجام می شود و شما در حالی که بیدار هستید هیچ دردی را حس نمی کنید.

از یکی از برش های ایجاد شده لوله ای باریک به نام کانولا وارد بدن می شود. شکم توسط این لوله پر از گاز کربن دی اکسید می شود.

گاز کربن دی اکسید کمک می کند تا پزشک بتواند در صفحه مانیتور مقابلش اندام های درون شکم را مشاهده کند و عمل را انجام دهد.

بعد از پر کردن شکم با گاز کربن دی اکسید لوله ی دیگری به نام لاپاروسکوپ وارد شکم می شود. سر این لوله دوربین کوچکی قرار دارد تا بتواند تصاویر داخل شکم را به صفحه مانتیور انتقال دهد. سپس توسط ابزار خاصی جراحی صورت می گیرد. در انتهای عمل گاز کربن دی اکسید از شکم خارج می شود و برش های ایجاد شده بخیه و باندینگ می شوند.

جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی را انجام دهند؟

چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی را انجام دهند؟
چه کسانی می توانند عمل جراحی چاقی را انجام دهند؟

شاید برایتان سوال پیش آید که آیا من هم می توانم از روش های جراحی چاقی استفاده کنم و وزن خود را کاهش دهم؟

برای انجام جراحی آزمایشات و ارزیابی هایی انجام می شود که مشخص شود آیا فرد کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی چاقی هست یا خیر. برای انجام آزمایشات و مشاوره، حتما سعی کنید بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان را پیدا کنید که به تمامی روش های جراحی چاقی مسلط و در همه آن ها با تجربه باشد. در این صورت اگر متوجه شدید کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید به راحتی می توانید عمل خود را به او بسپارید.

مهم ترین و بهترین شاخصی که می تواند نشان دهد شما کاندید مناسبی برای انجام جراحی چاقی هستید یا خیر تست BMI است. BMI شاخص توده بدنی شما را نشان می دهد.

یعنی نسبت وزن به قد. در این روش مشخص می شود که شما چقدر اضافه وزن دارید.

در صورتی که پاسخ BMI شما بین ۳۵ تا ۴۰ یا بالاتر از ۴۰ باشد، می توانید جراحی چاقی را انجام دهید.

البته اگر BMI بین ۳۰ تا ۳۵ هم داشته باشید و یکی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، آپنه خواب، فشار خون بالا و … داشته باشید هم می توانید عمل جراحی چاقی را انجام دهید. برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید یا نه باید با پزشک خوب و متخصصی مشورت کنید.

دکتر محمود حیدری می تواند با انجام معاینات و آزمایشات خاصی ارزیابی کند که آیا عمل جراحی چاقی برای شما مناسب است یا خیر؟

کدام یک از روش های جراحی چاقی خوب است؟

انتخاب بهترین جراح چاقی در کاشان
انتخاب بهترین جراح چاقی در کاشان

از آن جایی که آمار چاقی در کشور بسیار بالا رفته و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ تعداد بسیار بالایی از افراد چاق در جامعه حضور داشته باشند، جراحی چاقی بین مردم بسیار محبوب شده و افراد به سمت جراحی چاقی سوق داده می شوند.

بر خلاف شایعات پیش آمده جراحی چاقی روشی کاملا ایمن و بی خطر است و می تواند در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن ایده آل خود برساند.

روش های جدید جراحی چاقی که امروزه انجام می شوند با استفاده از روش لاپاروسکوپی صورت می گیرند.

عمل لاپاروسکوپی نقاهت کمتری دارد و شما خیلی زود می توانید سر پا شوید. این روش دارای خطرات بسیار کمی است و در صورتی که یک پزشک با تجربه و متخصص این عمل را انجام دهد نگرانی نخواهید داشت.

ما دکتر محمود حیدری را بخاطر داشتن فلوشیپ و فوق تخصص جراحی لاغری و لاپاراسکوپی و سابقه هزاران عمل موفق، به عنوان بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان به شما توصیه می کنیم.

به طور معمول نمی توان گفت که یک روش از جراحی چاقی بسیار خوب و مناسب است و همه افراد حتما همین روش را انجام دهند.

با توجه به شرایط بدنی و جسمانی شما پزشک متخصص تصمیم می گیرد که چه روشی از جراحی چاقی برای شما مناسب است و چه روشی در شما بهتر پاسخ می دهد.

اما همانطور که مشاهده کردید روش های جدید جراحی چاقی مانند اسلیو معده و بای پس معده استانداردتر از سایر روش ها هستند و هیچ عوارض و خطر خاصی را به همراه ندارند.

در صورتی که مراقبت های لازم پس از این جراحی ها را به طور کامل انجام دهید می توانید راحت و بدون دردسر به کاهش وزن خود منجر شوید.

با مراجعه یک نوبت معاینه نزد دکتر محمود حیدری می توانید متوجه شوید که چه روشی از جراحی چاقی برای شما مناسب است.

چه مراقبت هایی باید بعد از جراحی چاقی انجام دهیم؟

جراحی چاقی اولین گزینه برای بیمار نیست!
جراحی چاقی اولین گزینه برای بیمار نیست!

بعد از عمل باید تمام مراقبت ها و نکاتی که پزشک شما برایتان مشخص کرده را به طور کامل و مو به مو انجام دهید.

به هیچ عنوان از دستورات پزشک بعد از جراحی چاقی سرپیچی نکنید. در جلسات و کلاس های گروهی که پزشک تعیین می کند حتما شرکت کنید. در این جلسات شما پاسخ بسیاری از سوالات خود را می گیرید.

زمانی را که پزشکتان برای شما مشخص کرده باید استحمام کنید نه زودتر. معمولا بعد از عمل اسلیو معده و بای پس معده، شما می توانید با پانسمان هایی که دارید حمام کنید و دوش بگیرید. روز دوم بعد از عمل هم می توانید پانسمان های خود را بردارید و مجددا حمام کنید.

باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. تا یک هفته بعد از عمل باید از خوردن غذاهای سنگین دوری کنید.

غذاهایی که هضم آن ها نیاز به زمان زیادی دارد و مدت زیادی باید در معدتان بمانند را مصرف نکنید و در عوض مایعات زیادی بنوشید و غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید.

داروهایی که پزشک تجویز می کند را حتما به طور کامل و سر ساعت مقرر مصرف نمایید.

سعی کنید مقدار زیادی آب بنوشید. عرقیجات، تخم شربتی، خاکشیر و یا با افزودن گلاب به آب هم می توانید نوشیدنی های خوش طعم تری داشته باشید.

بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان

بهترین دکتر جراح چاقی در کاشان
بهترین دکتر جراح چاقی در کاشان

عمل جراحی چاقی یکی از عمل هایی است که نیاز به حساسیت خیلی بالایی دارد و حتما باید توسط یک پزشک متخصص و کاردان انجام شود. پزشکی که حرفه ای باشد و تجربه کافی را در انجام عمل های جراحی لاغری داشته باشد.

بی شک یکی از مهم ترین دغدغه های هر فرد بعد از اینکه تصمیم به انجام جراحی لاغری می گیرد، انتخاب پزشک خوب و مناسب است.

ما در اینجا مجموعه ای از ویژگی های بهترین دکتر جراحی لاغری در کاشان را برایتان فراهم کردیم تا بتوانید خیلی راحت تصمیم بگیرید و بدون فوت وقت بهترین دکتر برای انجام جراحی چاقی را انتخاب کنید.

۱- داشتن تجربه کافی

بهترین دکتر جراحی چاقی بی شک دارای تجربه بالایی است و توانسته عمل های بسیاری را با موفقیت پشت سر بگذارد.

داشتن تجربه برای یک پزشک امتیاز بزرگی محسوب می شود و می تواند علم و توانایی خود را در کنار تجربه ی بالای خود به شکوفایی برساند.

خبر خوب این است که دکتر محمود حیدری با داشتن تجربه های موفق بسیار بالا و انجام چندین هزار عمل جراحی چاقی توانسته رتبه خوبی میان رقبای خود کسب کند و هم اکنون بی رقیب ترین دکتر جراحی چاقی در کاشان و قم شناخته می شود.

۲- داشتن تخصص و مهارت کافی

یک جراح عمومی قطعا نمی تواند عمل جراحی چاقی شما را به خوبی انجام دهد و حتما باید دارای تخصص باشد.

دکتر محمود حیدری دارای تخصص در زمینه جراحی چاقی هستند و تمام علم و دانش خود را در عمل های جراحی خود پیاده می کنند.

داشتن پزشک متخصص شما را از خطرات و عوارض احتمالی دور می کند و اجازه هیچ گونه خطایی را حین انجام عمل نمی دهد. دکتر محمود حیدری دارای تخصص و مهارت کافی در انجام عمل های جراحی چاقی هستند و می توانید با خیال راحت به ایشان اعتماد کنید.

۳- مسلط به همه ی روش های جراحی چاقی

کدام بهتر است؟ اگر پزشک شما فقط به یک روش از جراحی چاقی تسلط داشته باشد؟ یا آن که به تمام روش ها مسلط باشد؟

شاید عده ای گمان کننده که بهتر است جراح یک روش از جراحی چاقی را بلد باشد ولی همان یک روش را به خوبی و بدون نقص انجام دهد. اما واقعیت چنین نیست. دکتر جراحی لاغری که به همه روش های جراحی چاقی تسلط داشته باشد بسیار بهتر به حساب می آید.

اول اینکه اگر لازم باشد شما روش دیگری به جز روشی که پزشک بلد است را نیاز داشته باشید، جراح بتواند آن را انجام دهد. یک جراح نمی تواند فقط از یک روش جراحی لاغری برای تمام بیماران خود استفاده کند.

دوم اینکه ممکن است حین عمل اتفاقی بیافتد که لازم شود جراح از یک روش دیگر جراحی چاقی استفاده کند. اما اگر جراح شما فقط به یک روش مسلط باشد آن وقت است که کار دشوار می شود.

در ضمن داشتن تسلط در همه ی روش های جراحی لاغری خود توانایی و مهارت بالای یک دکتر جراحی چاقی را نشان می دهد و مشخص است که ایشان اطلاعات بسیار کامل و بالایی در زمینه عمل های جراحی لاغری دارند.

4- سالانه تعداد بالایی عمل را انجام دهد

تفاوت پزشکی که در هر سال فقط یک مراجع برای عمل جراحی چاقی داشته باشد با جراحی که مثلا 50 بیمار عمل جراحی چاقی داشته باشد بسیار زیاد است.

قطعا پزشکی که در سال بیش از ۵۰ عمل را انجام می دهد دارای تسلط، مهارت و تجربه بالایی است.

بنابراین بهترین دکتر جراحی چاقی تعداد عمل های بالایی را طی یک سال انجام می دهد و می تواند در حرفه و کار خود فردی بسیار زبده و زبر دست باشد.

دکتر محمود حیدری سالانه تعداد زیادی عمل جراحی چاقی را انجام می دهند و تمام عمل های خود را با موفقیت پشت سر می گذارند.

5- نتایج قبل و بعد بیماران خوب باشد

اگر می خواهید بدانید که پزشک متخصص جراحی لاغری شما کار خود را خوب انجام می دهد یا خیر، عکس های قبل و بعد از عمل بیماران ایشان را مورد بررسی قرار دهید.

با مراجعه به صفحه اینستاگرام دکتر حیدری و بررسی تصاویری که در سایت بارگزاری شده اند می توانید پی ببرید که ایشان عمل های موفقیت آمیزی را با درصد بالایی از بیماران خود داشته اند.

6- نظر بیماران دکتر را بپرسید

اگر بتوانید بیماران دکتر جراحی چاقی خود را پیدا کنید و با آن ها صحبت کنید خیلی خوب می شود. از آن ها بپرسید که آیا از نتیجه عمل خود راضی بوده اند یا خیر؟

از عوارض و نقاهت های پس از عمل و نحوه راهنمایی دکتر در این دوران سوال کنید.

نظرات و تجربیات بیماران می تواند کمک زیادی به شما در تصمیم گیری بکند. شما می توانید بیماران قبلی دکتر محمود حیدری را در صفحه اینستاگرام ایشان پیدا کنید و از تجربیات آن هامطلع شوید.

رضایت بیمار دکتر حیدری

7- حمایت و پشتیبانی دکتر

بهترین جراح چاقی در کاشان
بهترین جراح چاقی در کاشان

بهترین دکتر جراحی چاقی حتما شما را پس از عمل پشتیبانی می کند و همواره به حمایت شما می پردازد.

دکتر خوب دکتری است که تمام سوالات شما را بعد از عمل و قبل از عمل پاسخ دهد و در صورتی که بعد از عمل برای شما مشکل و یا ناراحتی پیش آمد شما را حمایت کند و با حوصله و دقیق پاسخگوی شما باشد.

دکتر محمود حیدری با تمام مراجعین خود رفتاری کاملا دوستانه دارد و سوالات شما عزیزان را به دقت و با حوصله پاسخ می دهد و مسائل را به طور کاملا واضح و شفاف برای شما حل میکند.

بهترین مرکز برای انجام جراحی چاقی کجاست؟

معمولا بهترین دکتر جراحی چاقی در بهترین بیمارستان ها عمل را انجام می دهد. چرا که بیمارستان های خوب و به نام خواهان دکترهای با تجربه و متخصصی هستند. دکتر محمود حیدری هم به عنوان یکی از بهترین پزشکان جراحی لاغری در کاشان در بیمارستان های دولتی و خوب مشغول به کار هستند.

مرکز درمانی شما باید کاملا مجهز باشد و به روز باشد و تجهیزات لازم را برای انجام جراحی لاپاروسکوپی در دست داشته باشد.

یک بیمارستان خوب دارای تیم خوبی است که شامل متخصص تغذیه، متخصص بیهوشی و روانشناس متخصص است. این افراد در کنار بهترین دکتر جراحی چاقی، یعنی دکتر محمود حیدری، کمک می کنند که عمل بسیار خوب و موفقیت آمیز را پشت سر بگذارید.

خلاصه مطالب

همانطور که متوجه شدید عمل جراحی لاغری یکی از حساس ترین و رایج ترین عمل ها می باشد. بسیاری از افراد از روش های مختلف جراحی لاغری برای کاهش وزن استفاده می کنند و به تناسب اندام می رسند.

پیدا کردن یک پزشک خوب برای انجام جراحی لاغری از اهمیت بالایی برخوردار است. دکتر محمود حیدری دارای فلوشیپ و فوق تخصص جراحی لاغری و لاپاراسکوپی، بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان و قم هستند که توانسته اند رتبه عالی را در بین پزشکان جراحی چاقی کسب کنند و رضایت بیماران خود را جلب کنند.

اگر می خواهید عمل جراحی چاقی خود را نزد بهترین دکتر جراحی چاقی در کاشان انجام دهید، همین الان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره ها و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سؤالات متداول

یا عمل جراحی چاقی تحت پوشش بیمه های درمانی قرار می گیرد؟عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و عمل لاغری هم می تواند به عنوان عمل زیبایی شناخته شود. در صورتی که مدارکی برای اینکه هدف شما از عمل جراحی چاقی، درمانی و نه زیبایی است، می توانید به بیمه ارائه کنید و بیمه بخشی از هزینه عمل را پرداخت خواهد کرد.

برای اطلاع دقیق از مقدار سهم بیمه از هزینه عمل بهتر است با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. در چه صورت من کاندید عمل جراحی چاقی هستم؟ برای پاسخ به این پرسش باید ابتدا شاخص BMI خود را اندازه بگیرید که در همین سایت امکان آن فراهم شده است. با ملاحظه نتیجه این تست بعلاوه آزمایشات دیگری مثل آزمایش خون، پزشک شما ممکن است به این نتیجه برسد که شما کاندید عمل جراحی چاقی هستید. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که جراحی چاقی آخرین گزینه است. جراحی چاقی برای کسانی است که روش های کم تهاجمی تر مثل رژیم و ورزش برای آنها جوابگو نبوده است چگونه اطلاعات بیشتری در رابطه با دکتر حیدری کسب کنم؟برای اطلاعات بیشتر می توانید ویدئوهای رضایت بیماران ایشان در سایت و همچنین در پیج اینستاگرام را مشاهده کنید. هم چنین سوابق و مدارک ایشان را در سایت می توانید ملاحظه بفرمایید. در انتها اگر سوالی داشتید از طریق شماره های تماس قرار داده شده در سایت یا از طریق واتساپ می توانید به راحتی تماس برقرار کنید و سؤال خود را مطرح کنید

منابع بیشتر:

Sleeve gastrectomy
Coronary bypass surgery
How Do Gastric Sleeve and Gastric Bypass Surgeries Compare?

 

Rate this post

5 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات