کاهش چربی شکم به کمک تغذیه و اصلاح برخی عادت روزانه!

کاهش چربی شکم

16 راه حل موثر برای کاهش چربی شکم

متاسفانه چربی شکم مشکلی است که اکثر افراد چه خانم و چه آقا با آن درگیر هستند. وجود چربی زیاد در شکم باعث ایجاد ظاهری نامناسب می شود و زیبایی اندام را زیر سوال می برد.

از طرفی هم چربی های شکم مشکلاتی از قبیل بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و دیگر بیماری های خطرناک را به همراه دارد. بیشتر افراد فکر می کنند که فقط با ورزش های سخت و پی در پی می توانند شکم خود را تخت کنند و به کاهش چربی شکم خود کمک کنند.

اما در واقع علاوه بر ورزش کردن راه های موثر دیگری هم برای کاهش سریع چربی شکم وجود دارد.

در این مقاله تمام راه های موثر برای کاهش چربی های شکم را برای شما جمع آوری کردیم. با ما همراه باشید تا از دست چربی های شکم خود رها شوید.

۱سرکه سیب استفاده کنید

کاهش چربی شکم

یک کار بسیار هوشمندانه برای از بین بردن چربی های شکم مصرف سرکه سیب است. طی مطالعات و تحقیقات انجام شده مشخص شده که استیک اسید موجود در سرکه سیب به کاهش چربی های شکم کمک می کند و باعث سوزاندن چربی شکم می شود.

از طرفی سرکه سیب باعث کاهش فشار خون هم می شود و برای بدن مفید است. برای استفاده از این ماده آن را به تنهایی مصرف نکنید. بهتر است سرکه سیب را با مقداری آب رقیق کنید سپس آن را استفاده کنید.

۲نوشیدنی های دارای قند مصرف نکنید

یکی از بهترین و موثر ترین کارهایی که می توانید بکنید تا چربی های شکم خود را کاهش دهید، این است که از نوشیدنی هایی که با قند شیرین شده اند استفاده نکنید. نوشیدنی هایی که قند دارند حاوی مقادیر زیادی از فروکتوز هستند.

هنگام نوشیدن آن ها چربی های شکم شما بیشتر می شوند. از طرفی این نوشیدنی ها می توانند باعث چربی کبد هم شوند. این نوشیدنی ها نسبت به خوراکی های شیرین بسیار مضر تر هستند و توصیه می شود برای حفظ سلامتی و کاهش چربی های شکم ابدا از آن ها استفاده نکنید.

۳مصرف زیاد پروتئین

اگر می خواهید به از بین بردن چربی های شکم خود کمک کنید در رژیم غذایی خود میزان پروتئین را بالا ببرید. پروتئین ماده ای مغذی است که می تواند به کاهش چربی های شکم کمک شایانی کند.

پروتئین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و به بدن دستور می دهد که هورمون های سیری را بیشتر ترشح کند. در نتیجه شما کمتر احساس گرسنگی می کنید. انواع گوشت، لوبیا، تخم مرغ، حاوی پروتئین هستند و بهتر است در طول روز حتما از آن ها استفاده کنید تا چربی های شکم خود را از بین ببرید.

۴نوشیدن چای سبز

چای سبز کمک بسیار زیادی به سوزاندن چربی های شکم می کند و به کم کردن چربی های شکم منجر می شود.

این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان خوبی به نام اپی گالوستاچین گالت است که در کنار کافئین خود می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و باعث آب شدن چربی های شکم شود. در کنار نوشیدن چای سبز ورزش هم کنید و متوجه تغییرات بی نظیر خود شوید.

۵کمتر آبمیوه بخورید

لطفا اگر معتاد نوشیدن آبمیوه های مختلف هستید، مصرف آن ها را کم کنید تا بتوانید به کاهش چربی های شکم خود کمک کنید. آبمیوه ها در کنار ویتامین ها و مواد معدنی خود دارای مقادیر زیادی قند هستند.

نوشیدن مداوم آبمیوه می تواند باعث افزایش چربی شکم و چاقی شود. آبمیوه ها مانند نوشابه می توانند قند زیادی وارد بدن شما کنند و منجر به زیاد شدن چربی شکم شوند. بنابراین بهتر است آب را جایگزین آن ها کنید.

۶به خواب خود اهمیت دهید

کاهش چربی شکم

خوب خوابیدن و به اندازه کافی خوابیدن جنبه های مثبت زیادی را دارد و کمک زیادی به سلامت بدن می کند. یکی از جنبه های مثبت خواب، کمک به کاهش چربی های شکم است. در واقع خوب نخوابیدن و کم خوابیدن باعث می شود شما چاق شوید.

چربی زیاد شکم می تواند مشکلاتی از جمله آپنه خواب را به وجود آورد. بنابراین اگر به فکر سلامتی خود هستید و به دنبال راهی برای از بین بردن چربی های شکم، بهتر است به طور منظم ۷ ساعت در شب بخوابید. البته داشتن خواب خوب و راحت هم مهم است.

۷استرس خود را کم کنید

آیا می دانید که استرس زیاد باعث چاق شدن و افزایش چربی شکم می شود؟

استرس عاملی است برای تحریک غده های آدرنال. زمانی که غدد آدرنال تحریک می شوند ماده ای به نام کورتیزول ترشح می شود. در نتیجه ترشح کورتیزول هم چربی های شکم افزایش میابند.

زمانی که میزان کورتیزول در بدن شما بالا می رود اشتهای شما بیشتر می شود و باعث می شود که چربی هایی که از مواد غذایی دریافت می کنید در شکم تجمع یابند و ذخیره شوند. بنابراین اگر کمی به فکر سلامتی و کاهش چربی های شکم خود هستید بهتر است از همین الان استرس داشتن را متوقف کنید و با راه های موثر بسیار، استرس خود را کنترل کنید.

۸خوراکی هایی که چربی ترانس دارند مصرف نکنید

زمانی که هیدروژن به چربی های اشباع شده ای مانند روغن سویا برخورد می کند، چربی های ترانس به وجود می آیند. چربی های ترانس بسیار مضر هستند و با بالا بردن میزان چربی بدن باعث ایجاد بیماری های قلبی، ایجاد التهاب و مقاومت بدن نسبت به انسولین می شوند. بنابراین می توانید به عنوان یکی از راه های موثر در کاهش چربی های شکم، از این چربی های مضر استفاده نکنید.

۹روزه داری متناوب

می توانید با روزه داری متناوب چربی های شکم خود را کاهش دهید. به این صورت که یک الی دو بار در هفته به مدت ۲۴ ساعت روزه بگیرید.

یا در هر روز ۱۶ ساعت روزه بگیرید و ۸ ساعت دیگر از مواد مغذی و مفید استفاده کنید. با روزه داری متناوب می توانید ۷٪ از چربی های شکم خود را کم کنید. این چرخه می تواند به شما در کاهش چربی های شکم کمک زیادی کند.

۱۰ماهی های چرب بخورید

کاهش چربی شکم

ماهی های چرب دارای مقادیر زیادی پروتئین هستند و می توانند به از بین بردن چربی های شکم کمک کنند. از طرفی با داشتن اسید های چرب امگا ۳ منجر به کاهش چربی های شکم می شوند.

بنابراین خوب است که ۲ بار در هفته از ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین، خال مخالی، کولی و شاه ماهی استفاده کنید و به استقبال شکم صاف و تخت بروید.

۱۱مصرف روغن نارگیل

این روغن بی نظیر می تواند در کاهش چربی های شکم بسیار موثر و منحصر به فرد عمل کند. روغن نارگیل دارای چربی های سالم است و منجر به کم شدن چربی های بدن می شود. چربی های روغن نارگیل می توانند باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شوند و به از بین بردن چربی های شکم کمک کنند.

۱۲الکل مصرف نکنید

افزایش چربی شکم یکی از مضرات الکل است. طی مطالعات انجام شده مشخص شده است که مصرف الکل یکی از عوامل موثر در افزایش چربی های شکم و کمر است.

بنابراین اگر می خواهید هر چه زودتر به اندام ایده آل خود برسید و به کاهش چربی های شکم خود منجر شوید، مصرف الکل را کنار بگذارید.

۱۳پروبیوتیک مصرف کنید

خوراکی ها یا مکمل های پروبیوتیک می توانند به کاهش چربی های شکم کمک کنند. پروبیوتیک یک نوع باکتری مفید است که در مواد غذایی وجود دارد و می تواند با بهبود عملکرد روده ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی به سلامتی بدن کند.

مصرف مواد خوراکی که حاوی پروبیوتیک هستند نیز باعث کم شدن چربی های شکم می شوند.

۱۴غذاهای مصرفی خود را محاسبه کنید

آیا با کالری شماری آشنایی دارید؟

اگر بتوانید مقدار کمتری از کالری مورد نیاز بدن را مصرف کنید، می توانید به کاهش چربی شکم خود کمک کنید.

بهتر است یک برنامه خوب برای کالری شماری در نظر بگیرید یا میزان و مقدار کالری های دریافتی خود را یادداشت کنید. این گونه می توانید روی کالری غذاهای مصرفی خود کنترل داشته باشید و به مرور به از بین بردن چربی های شکم خود کمک کنید.

۱۵مصرف زیاد فیبر محلول

فیبر محلول می تواند آب را جذب کند و به ماده ای ژل مانند تبدیل شود. فیبر محلول سرعت گوارش و تجذیه غذا را کاهش می دهد و منجر به کاهش وزن و احساس سیری می شود. آووکادو، حبوبات، تخم کتان، کلم بروکسل از منابع خوب فیبر هستند که خوب است آن ها را در برنامه روزانه خود جای دهید.

۱۶بهبود سبک زندگی

سبک زندگی بی شک تاثیر زیادی در کاهش چربی های شکم دارد. بنابراین اگر می خواهید هرچه سریع تر چربی های شکم خود را از بین ببرید موارد ذکر شده در بالا را با هم انجام دهید تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را بگیرید.

    4.5/5 - (2 امتیاز)

    بدون نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدیدترین مقالات