دیابت و انواع آن

دیابت

دیابت (بیماری های قندی) به گروهی از بیماری ها گفته می شود که بر نحوه استفاده بدن از قند خون (گلوکز) تأثیر می گذارد. گلوکز برای سلامتی شما حیاتی است زیرا منبع مهمی از انرژی برای سلولهایی است که عضلات و بافتهای شما را تشکیل می دهند. همچنین منبع اصلی سوخت مغز شماست.

علت اصلی دیابت از نظر نوع متفاوت است. اما ، مهم نیست که شما چه نوع دیابتی داشته باشید ، می تواند منجر به قند اضافی در خون شما شود. مقدار زیاد قند در خون می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی شود.این بیماری از جمله بیماری های چاقی است.

شرایط دیابت مزمن شامل دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 است.

شرایط بالقوه برگشت پذیر دیابت شامل دیابت پیش دیابت و دیابت حاملگی است. پیش دیابت زمانی اتفاق می افتد که سطح قند خون شما بالاتر از حد طبیعی باشد ، اما به اندازه کافی بالا نباشد که در زمره دیابت قرار گیرد. و پیش دیابت غالباً پیش ساز دیابت است مگر اینکه اقدامات مناسب برای جلوگیری از پیشرفت انجام شود. دیابت بارداری در دوران بارداری رخ می دهد اما ممکن است پس از زایمان کودک برطرف شود.

نشانه های دیابت:

علائم دیابت (بیمارهای قندی) بسته به میزان قند خون شما متفاوت است. بعضی از افراد ، به ویژه کسانی که دیابت پیش دیابت دارند یا دیابت نوع 2 دارند ، ممکن است گاهی علائمی را تجربه نکنند. در دیابت نوع 1 ، علائم به سرعت ظاهر می شوند و شدیدتر می شوند.

دیابت

بعضی از نشانه های انواع دیابت:

افزایش تشنگی
تکرر ادرار
گرسنگی شدید
کاهش وزن بدون دلیل
وجود کتون در ادرار (کتون ها محصول جانبی تجزیه عضلات و چربی هستند که در صورت عدم وجود انسولین کافی به میزان کافی اتفاق می افتد)
خستگی
تحریک پذیری
تاری دید
زخم های کند کننده
عفونت های مکرر ، مانند لثه یا عفونت های پوستی و عفونت های واژن
دیابت نوع 1 می تواند در هر سنی ایجاد شود ، گرچه اغلب در دوران کودکی یا نوجوانی ظاهر می شود. دیابت نوع 2 ، نوع شایع آن ، در هر سنی ممکن است ایجاد شود ، اگرچه این بیماری در افراد بالای 40 سال بیشتر دیده می شود.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم:

اگر شک دارید که شما یا فرزندتان ممکن است دیابت داشته باشید. در صورت مشاهده علائم احتمالی دیابت ، با پزشک خود تماس بگیرید. هرچه بیماری زودتر تشخیص داده شود ، درمان زودتر شروع می شود.
اگر قبلاً دیابت تشخیص داده اید. پس از دریافت تشخیص ، تا تثبیت سطح قند خون ، به پیگیری دقیق پزشکی نیاز دارید.