مکمل های بعد از عمل اسلیو؛ پازل تکمیل کننده هر جراحی لاغری

مکمل های بعد از عمل اسلیو

انجام عمل اسلیو، نقطه‌عطف زندگی کسانی‌ست که با چاقی مشغول مبارزه هستند. جراحی اسلیو یک روش عالی برای کم‌کردن وزن و بالابردن کیفیت زندگی‌ست. یکی از مهم‌ترین مراحل جراحی اسلیو، مراقبت‌های بعد از آن است. مصرف مکمل های بعد از عمل اسلیو هم یکی از این مراقبت‌هاست؛ چون در جراحی اسلیو، قسمتی از معده ما برداشته می‌شود و توانایی بدن ما در جذب ویتامین و مواد مغذی پایین میاید.

در این مقاله همراه ما باشید تا با شما در مورد اهمیت مکمل های بعد از عمل اسلیو و نقش آن‌ها در تامین نیازهای بدن صحبت کنیم.

رفع کمبود پروتئین بعد از جراحی چاقی

چرا بعد از جراحی اسلیو، نیاز به مکمل های بعد از عمل اسلیو داریم؟

بعد از جراحی اسلیو، حجم معده ما نسبت به گذشته کمتر شده است؛ بنابراین مقدار غذایی که می‌توانیم بخوریم هم کمتر می‌شود. کمترشدن مصرف غذا، باعث جذب کمتر مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌شود. علاوه‌براین، جراحی اسلیو می‌تواند روی تولی آنزیم‌های گوارشی معده تاثیر بگذارید و باعث بروز مشکل در تجزیه و جذب مواد مغذی شود. اینجاست که نقش مکمل های بعد از عمل اسلیو و ویتامین‌ها مشخص می‌شود. در ادامه مقاله بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.

اگر دوست دارید غیر از مکمل‌ها از سایر داروهای بعد از عمل لاغری هم اطلاعاتی داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله داروهای بعد از عمل لاغری را از دست ندهید.

مکمل های بعد از عمل اسلیو معده

بعد از جراحی اسلیو، برای حفظ سلامتی‌تان و جلوگیری از کمبودهای تغذیه‌ای، نیاز به مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین دارید. دوز و مدت زمان مصرف مکمل بستگی به نیازهای شما و تشخیص پزشک دارد. در ادامه با رایج‌ترین مکمل‌ها و ویتامین‌های بعد از عمل اسلیو معده آشنا خواهیم شد.

خوردن مولتی ویتامین های بعد عمل اسلیو را فراموش نکنید.
خوردن مولتی ویتامین های بعد عمل اسلیو را فراموش نکنید.

1-    مولتی‌ویتامین

یک مولتی‌ویتامین با کیفیت بالا، که برای بیماران خاص آماده شده است می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. مصرف مولتی‌ ویتامین بعد عمل اسلیو می‌تواند به پوشش طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن کمک کند.

2-    کلسیم و ویتامین D

ویتامین دی به جذب کلسیم کمک می‌کند و کلسیم هم برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است و نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارد. بعد از جراحی، ممکن است کلیسم و ویتامین دی، جز مکمل‌هایی باشند، که پزشک برای شما تجویز می‌کند.

مصرف مکمل های بعد از عمل اسلیو را جدی بگیرید.
مصرف مکمل های بعد از عمل اسلیو را جدی بگیرید.

3-    ویتامین B12

جراحی اسلیو، می‌تواند روی تولید فاکتور داخلی تاثیر منفی بگذارد. فاکتور داخلی گلیکوپروتئینی است که به جذب ویتامین B12 کمک می‌کند. با مصرف ویتامین B12 می‌توانید این مشکل را هم حل کنید.

4-    آهن

کمبود آهن هم می‌تواند یکی از عوارض جراحی اسلیو باشد. کمبود آهن باعث کم‌خونی و خستگی می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، پزشک برای شما مکمل‌های آهن را تجویز می‌کند. برای اینکه مکمل‌های آهن به بهترین شکل جذب شوند باید آن‌ها را جدا از مکمل‌های کلسیم مصرف کنید.

5-    مکمل‌های پروتئینی

جذب پروتئین هم یکی دیگر از مشکلات بعد از جراحی اسلیو است. برای رفع این مشکل باید با مشورت پزشک از مکمل‌های پروتئینی به شکل شیک یا پودر کمک بگیرید تا پروتئین موردنیاز روزانه خود را به دست آورید.

6-    سایر ویتامین‌ها

ویتامین‌های زیر هم جز مکمل های بعد از عمل اسلیو هستند که ممکن است بعد از جراحی، برای شما تجویز شود.

نام ویتامین

نقش آن در بدن

ویتامین A

برای بینایی، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست ضروری است.

ویتامین C

برای حمایت از سیستم ایمنی و تولید کلاژن مهم است

ویتامین E

یک آنتی اکسیدان قوی که از سلامت پوست و سیستم ایمنی حمایت می کند.

ویتامین K

برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ضروری است.

بیوتین

نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن‌ها دارد.

روی

برای عملکرد سیستم ایمنی، بهبود زخم و تقسیم سلولی ضروری است.

سلنیوم

برای عملکرد تیروئید و حمایت از سیستم ایمنی ضروری است.

تیامین (ویتامین B1)

برای متابولیسم انرژی و عملکرد عصبی مهم است

ریبوفلاوین (ویتامین B2)

برای تولید انرژی و متابولیسم ضروری است.

نیاسین (ویتامین B3)

از تولید انرژی و سلامت پوست حمایت می کند.

پیریدوکسین (ویتامین B6)

از سلامت مغز، متابولیسم پروتئین و عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند.

توجه کنید که لیست ویتامین‌های بالا، یک دستورالعمل کلی‌ست. مکمل هر فرد باید بر اساس نیازهای خاص و توصیه‌های پزشکی او تنظیم شود. پیگیری منظم، آزمایش خون و مشاوره تغذیه بعد از جراحی اسلیو بسیار مهم است.

اهمیت مشاوره تغذیه برای دریافت مکمل های بعد از عمل اسلیو

بعد از جراحی اسلیو، شما باید به‌طور منظم با مشاور تغذیه در ارتباط باشید و سطح مواد مغذی بدن‌تان را از طریق آزمایش خون کنترل کنید. آزمایش خون به مشاور این امکان را می‌دهد تا از کمبودهای شما به‌سرعت باخبر شود و نوع و دوز مکمل را بر اساس آن تنظیم کند. مشاوره تغذیه به شما در درک نیازهای غذایی‌تان و انتخاب درست مواد غذایی برای داشتن یک سبک زندگی سالم بعد از جراحی اسلیو کمک می‌کند. درست است که مصرف مکمل ضروری‌ست اما مراقب باشید که ویتامین‌ها را جایگزین رژیم غذایی متعادل و مغزی نکنید. رژیم غذایی شما بعد از جراحی اسلیو باید سرشار از پروتئین‌های بدون چربی، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل باشد.

بعد از عمل اسلیو، برای چکاب و کنترل ویتامین‌های بدن، مرتب به پزشک مراجعه کنید.
بعد از عمل اسلیو، برای چکاب و کنترل ویتامین‌های بدن، مرتب به پزشک مراجعه کنید.

جمع‌بندی

مکمل‌های بعد عمل از عمل اسلیو، نقش مهمی در حمایت از سلامتی و نیازهای تغذیه‌ای شما دارند. با مصرف مکمل‌های مناسب و یک رژیم غذایی متعادل، می‌توانید بدن خود را به‌خوبی تغذیه کنید. همان‌طور که گفتیم در مورد نوع مکمل های بعد از عمل اسلیو و دوز آن حتما با پزشکتان مشورت کنید و هیچ مکمل و ویتامینی را سرخود مصرف نکنید.

اگر سوالی در مورد مکمل‌ها و مولتی ویتامین های بعد عمل اسلیو دارید، لطفا در قسمت کامنت با ما مطرح کنید.

سوالات متداول

1- مصرف چه مکملی از ریزش موی بعد از عمل اسلیو جلوگیری می‌کند؟

برای جلوگیری از ریزش موی بعد از عمل اسلیو، آهن، ب12، بیوتین، امگا 3 و روی مصرف کنید. خوردن ماهی و آجیل را هم فراموش نکنید.

2- در صورت مصرف نکردن مکمل های بعد از عمل اسلیو چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟

اگر مکمل ها و مولتی ویتامین های بعد عمل اسلیو را مصرف نکنید، به عوارض طولانی‌مدت جراحی مبتلا می‌شوید. عوارضی مثل کم‌خونی، عوارض عصبی، از دست‌دادن حافظه و بیماری‌های استخوان مبتلا خواهید شد.

3- مصرف ویتامین را تا چه مدت بعد از جراحی اسلیو باید ادامه داد؟

بعد از جراحی اسلیو، مکمل‌ها و مواد معدنی باید روزانه در تمام طول عمر مصرف شوند. اما فرم‌های جویدنی و مایع ویتامین حداقل برای 3 الی 6 ماه اول جراحی تجویز می‌شود چون در این مدت جذب بهتری دارند. بعد از مدتی با تشخیص پزشک می‌توانید مکمل‌ها و مولتی ویتامین های بعد عمل اسلیو را به‌صورت قرص یا کپسول مصرف کنید.

    Rate this post

    بدون نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدیدترین مقالات