بیماری های قلبی عروقی – ناشی از چاقی

بیاری های قلبی ناشی از چاقی

بیماری قلبی طیف وسیعی از شرایط را که قلب شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، توصیف می کند. این بیماری ها عبارتند از:

بیماری عروق خونی ، مانند بیماری عروق کرونر
مشکلات ریتم قلب (آریتمی)
نقص قلبی که با آن متولد شده اید (نقص مادرزادی قلب)
بیماری دریچه قلب
بیماری عضله قلب
عفونت قلب
بسیاری از اشکال این بیماری را می توان با انتخاب سبک زندگی سالم پیشگیری یا درمان کرد.

چاقی و بیماری قلبی

در اینجا سه ​​راه وجود دارد که چاقی در بیماری های قلبی نقش دارد – و آنچه می توانید برای کنترل سلامتی خود و مبارزه با نه تنها چاقی ، بلکه بیماری قلبی نیز انجام دهید!

بیماری قلبی

  1. چاقی می تواند سطح کلسترول شما را تغییر دهد. بیشتر ما می دانیم که چاقی می تواند باعث افزایش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید شود. اما آیا می دانید این ماده همچنین می تواند کلسترول خوب لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) را کاهش دهد؟ کلسترول HDL برای از بین بردن کلسترول بد خون و کار در کاهش خطر بیماری های قلبی مهم است.
  2. می تواند باعث افزایش فشار خون شما شود. افراد چاق برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی بدن خود به خون بیشتری نیاز دارند که باعث افزایش فشار خون می شود. بدن شما نیز برای جابجایی این خون به فشار بیشتری احتیاج دارد. فشار خون بالا نیز یکی از دلایل عمده سکته قلبی است که متأسفانه در افراد چاق بیشتر دیده می شود.
  3. می تواند منجر به دیابت شود. کلسترول بالا ، فشار خون و حملات قلبی تنها شرایط پزشکی نیستند که در صورت چاقی باید نگران آن باشید. افراد چاق نیز احتمال ابتلا به دیابت بسیار بیشتر است.حداقل 68 درصد افراد 65 سال به بالا مبتلا به دیابت نیز به بیماری قلبی مبتلا هستند. در حالی که گفته می شود افراد مبتلا به دیابت دو تا چهار برابر بیشتر در معرض خطرای بیماری ها هستند .

کاهش وزن ، سلامتی و کاهش خطر

خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید برای کاهش وزن ، سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی انجام دهید.

شماره یک کاری که هر فرد چاقی ، به ویژه افرادی که سابقه خانوادگی بیماری های قلبی عروقی دارند ، باید انجام دهند ، ورزش منظم و رژیم غذایی مغذی و متعادل است. با دکتر خود در مورد ایجاد یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی صحبت کنید که براساس اهداف فعلی و وضعیت سلامتی شما بهترین نتیجه را داشته باشد.

برای برخی از افراد ، رژیم و ورزش به تنهایی برای رسیدن به وزن سالم کافی نیست. اگر BMI شما بیشتر از 35 باشد ، جراحی چاقی ممکن است برای شما مناسب باشد. ثابت شده و موثر و بی خطر است که کلسترول بالا ، فشار خون و دیابت را در افراد چاق بهبود یا برطرف می کند.

اگر قصد جراحی چاقی دارید ، ممکن است به شما آموزش داده شود که ابتدا برای “ترخیص قلب” با یک متخصص قلب مشورت کنید. فشار خون بالا ، کلسترول بالا یا سایر بیماری های مرتبط با قلب درمان نشده می تواند فرد را در معرض خطر عوارض حین و بعد از جراحی قرار دهد. متخصص قلب شما می تواند به شما در کنترل فشار خون ، سطح کلسترول و هرگونه بیماری قلبی که می تواند باعث ایجاد مشکل قبل از اقدام به جراحی شود ، کمک کند.

بعد از جراحی شما همچنان باید یک رژیم غذایی سالم و ورزش روتین داشته باشید. بیماران چاقی ممکن است به پروتئین و ورزش بیشتری احتیاج داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که از دست دادن چربی و کاهش وزن استخوان یا عضله ، از جمله مهمترین عضله همه آنها: قلب است. رژیم غذایی مناسب و ورزش جراحی پس از چاقی تضمین می کند که شما یک قلب قوی و سالم را حفظ می کنید و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهید.

    Rate this post

    بدون نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدیدترین مقالات